Unha viaxe á Prehistoria

O venres 4 de maio os cursos de 1º e 2º fomos de excursión a Campo Lameiro.

Comezamos a visita facendo un percorrido pola Área Arqueolóxica do PAAR, onde puidemos observar un conxunto de petroglifos (gravados en rocha de granito). A monitora explicounos que pertencían a Idade de Bronce.

Tamén vimos a reprodución dun pequeno poblado para aprender como se vivía naquela época ou un labirinto, cuxa forma se basea no motivo representado no petroglifo de Mogor.

Rematamos o percorrido ao aire libre coa exhibición do lume.

E despois de tanto andar fomos a merendar para recuperar folgas e continuar coa visita a exposición permanente do CIDAR (Centro de Interpretación da Arte Rupestre) para logo experimentar as fases do proceso de creación e realización dunha decoración mural.

Como gozamos creando pigmentos, para logo a nosa imaxinación deixar voar!

::after

Saída escolar do Día da Árbore

Como ben sabedes, os nenos e as nenas de 4º estamos a cultivar un horto ecolóxico na escola.

É por este motivo que o Concello seleccionou o noso curso para participar este ano na actividade que organizan co galo do “Día da Árbore”.

A pesares de que esta data se conmemora o 27 de abril, o Concello sempre a organiza a finais de febreiro porque é a mellor época para que as árbores medren axeitadamente.

Deste xeito, o 21 de febreiro montamos nun minibus, armados cos nosos sachos e as nosas botas de goma, para dirixirnos ao monte de Santa María (o lugar acordado para a plantación).

Que susto ao chegar e ver que non había ninguén! Éche be certo que a puntualidade non é un don frecuente!

Cando por fin chegaron os demais colexios, déronnos unha pequena charla sobre a necesidade da repoboación forestal, na que participaron representantes do Concello, demais do Señor Alcalde. Tamén estaban presentes membros de SEPRONA e da asociación AsoProVida.

Ao remate dos discursos, formamos grupos de traballo e comezamos a plantar as árbores: especies autóctonas de carballos e castiñeiros, seguindo as instrucións dos profesionais.

Plantamos unha morea de árbores e estamos ben seguros de que todas medrarán altas e fortes para que as xeracións vindeiras se beneficien delas. Non está de mais dicir que aínda que eramos os participantes máis novos, tamén eramos os máis entusiastas!

E tanto traballo deunos fame, polo que ao chegar ao cole, un bo xantar nos dispuxemos a disfrutar!

::after

Alumnos de quinto y sexto visitan la fábrica de CLESA

El pasado viernes 9 de febrero, l@s alumn@s de 5º y 6º de E.P. visitaron la fábrica de CLESA en Caldas de Reis, con el objetivo de conocer el funcionamiento de una fábrica lechera, desde la producción de los diferentes productos lácteos hasta su distribución en los mercados.

Guiados por Quique y Carlos, componentes del colectivo especializado en actividades lúdicas denominado Polo Correo do Vento, comenzaron examinando la zona de descarga de los camiones cisterna, que en ese día procedían de Melide, y los diferentes depósitos en los que se guardaba la leche; así como el almacén de envases y etiquetas.

Ya en las instalaciones interiores, l@s alumn@s pudieron descubrir, a través de cuentos y dibujos, como se realiza todo el proceso de fabricación de la leche, yogures y quesos que encuentran en la nevera de su casa. Ingredientes, controles de calidad, seguridad en la empresa, etc. fueron algunos de los temas que suscitaron la curiosidad de l@s muchach@s con preguntas interesantes a los monitores. Una reflexión sobre la importancia del cuidado de la naturaleza y la actividad que realizan los ganaderos diariamente dio paso a la realización, por parte de los alumnos, de su propio dibujo sobre la protagonista de la historia contada y origen de todo el proceso lácteo.

Como colofón, tod@s terminaron degustando deliciosos yogures bebibles de bombón de chocolate y agradeciendo el obsequio que la empresa les había dado para llevar a sus casas.

Fue realmente una jornada muy provechosa y divertida.

::after

Una clase de ciencias en A Coruña

El pasado 26 de Enero, con nuestras respectivas tutoras, los niños-as de 5º y 6º de Primaria pasamos una jornada muy divertida en A Coruña. Allí visitamos el Planetario, la Casa de las Ciencias, el Domus y el Aquarium Finisterrae.

Nada más llegar subimos al Planetario, donde nos sentimos como en el cine. De repente apagaron las luces y vimos como salía y se ponía el sol; contemplamos las estrellas, los satélites, las constelaciones, la Osa Mayor... Luego, en la Casa de las Ciencias llamó la atención fue una incubadora de pollitos con muchos huevos, pero sólo nacieron tres. también observamos una bola do mundo, aparatos de ilusiones ópticas...

En el Domus disfrutamos de las distintas exposiciones que nos ofrecían: la evolución del hombre, la reproduccción, la genética, el corazón... Na sala de Magnavisión pudimos ver la película "Pequeños xigantes", una aventura en tres dimensiones que nos reveló la asombrosa vida de los animales más pequeños. Los protagonistas, una ardilla que vive en el bosque y un ratón del abrasador desierto de Arizona, usan su ingenio para poder sobrevivir.

Para terminar la jornada, visitamos el Aquarium finisterrae. El monitor ya nos estaba esperando para empezar el recorrido que nos pareció muy interesante y educativo... Cuántos peces vimos! Pero sin duda alguna, lo que más nos gustó fue el Nautilus, una sala sumergida en el mar, en la que se encuentra Gastón, un tiburón de tres metros.

Esperamos volver pronto!